پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 250880
وزارت بهداشت بايد پاسخگوي پيک کرونا باشند/ کم کاري دولت روحاني باعث شد نتوانيم جامعه را در برابر ويروس کرونا واکسينه کنيم
تاریخ انتشار : 1400/05/23 12:19:12
نمایش : 1332
نماينده مردم مهاباد در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينکه پيک امروز کرونا حتاصل عملکرد نادرست است، گفت: وزارت بهداشت و آقاي روحاني بايد پاسخگوي افکار عمومي و مردم باشند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، جلال محموزداده در گفت و گو با اروم نيوز، گفت: در بحث کرونا يکي از راهکارهاي جلوگيري از گسترش اين ويروس در همه کشورها اين بود که واکسيناسيون گروه هاي پرخطر را همه کشورها شروع کردند بعد نوبت به سايرگروه ها از ۲  طريق توليد داخل يا واردات رسيد.

وي افزود: بحثي که وجود دارد اين است که ما هم در توليد واکسن داخلي موفق عمل نکرديم، يعني نتوانستيم واکسن داخلي را به اندازه کافي توليد کنيم، هم اينکه دولت اقاي روحاني يا به طور مصداقي وزرات بهداشت و درمان براي واردات واکسن کرونا از کشورهاي ديگر،خوب عمل نکردند و اين کم کاري باعث شد که ما نتوانيم جامعه را در برابر اين ويروس واکسينه بکنيم.

نماينده مردم مهاباد در مجلس شوراي اسلامي گفت:عليرغم اينکه واکسيناسيون به موقع انجام نشد، کنترل تراکم جمعيت،سفرها و تنظيم بازار از نظر حضور گروه هاي پرجمعيت انجام نشد،اين عدم کنترل باعث شد ما دوباره با تعداد زيادي از مبتلايان به کرونا مواجه شويم.

محمودزاده در ادامه ادعان کرد: الان که به پنجمين پيک کرونا نزديک مي شويم در هر پيکي که ايجاد شده عوامل مختلفي تاثيرگذار بودند يکي از عوامل، عدم توانايي در پيشگيري بود و سپس عدم توانمندي در کنترل سفرها و حرکت هاي جمعي.

وي خاطرنشان کرد: دولت مي بايست مثل ساير کشورها به همه مشاغلي که از بابت کرونا دچار مشکل شدند و يا تعطيل شدند هزينه هايي مي داد و براي کساني که اشتغالشان در آن زمان آسيب مي شود،مبالغي را در نظر مي گرفت تا به نحوي اين صدمات جبران مي شد و يک قرنطينه کلي انجام مي داد.

نماينده مردم مهاباد در مجلس شوراي اسلامي تصريح کرد: بايد کل کشور را در طول بيست روز تعطيل کامل مي کردند، مثل ساير کشورها و در عوض ضررهايي که به جامعه وارد ميشد نيز جبران ميشد،متاسفانه براي اين بخش هم هيچ هزينه اي نگذاشتند و از آن طرف به اصناف و بازاريان فشار مي آوردند که در منزل بمانند،بدون اينکه ريالي از بابت خسارت وارده به آن ها کمک کنند.

محمودزاده بيان کرد:در اين ميان کساني هم بودند که بخاطر معيشت خودشان ناچار بودند از خانه خارج شوند و به سراغ کسب و کار بروند بنابراين بحث قرنطينه هم انجام نشد،براي اينکه قرنطينه انجام شود دولت بايستي در ابتدا هزينه هايي را به مردم مي داد و مردم تامين مالي مي شدند.

وي در ادامه افزود: تامين و پشتيباني کادر درمان از ديگر مسائل مطرح بود که طبيعتا کادر درمان هم نيروهاي کمي داشتند و متاسفانه استخدام نيروي مورد نياز هم انجام نگرفت، از طرفي هزينه هاي کادر درمان هم به موقع پرداخت نشد اين موارد همگي دست به دست هم دادند که اين مشکلات ابجاد شد.

نماينده مردم مهاباد در مجلس شوراي اسلامي اظهار کرد: در سوي ديگر بيمارستان هاي ما به اندازه کافي تجهيز نشده بودند و همچنين در حوزه داروهاي مورد نياز کرونا در کشور دغدغه هايي وجود داشت همه اين ها باعث شد که اين وضعيت کنوني را شاهد باشيم.

محمودزاده عنوان کرد: اخيرا آقاي دکتر زالي که در بحث کرونا داراي مسئوليت کليدي در وزارت بهداشت است، نتايجي را مطرح کرد که جاي تاسف دارد و اگر واقعا چنين باشد وزرات بهداشت و آقاي روحاني بايد پاسخگوي افکار عمومي و مردم باشند.

انتهاي پيام /

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html